一个沉迷哈德鼠猫盾冬的追兴狗

© 影浮星
Powered by LOFTER

论歌单和盾冬的适配性

。。调整了排版

最近听歌的时候,一直联想到盾冬,开了好几个脑洞,

然后想试着把各种歌和脑洞连起来

--------冬视角    Hjemsøkt  歌手:Sandra Lyng

Dagen blir til natt, sommeren blir kald.

白天变成黑夜,夏日变为冬季。

minnene om deg holder varmen i meg,

关于你的记忆温暖着我,

sover ikke mer, mørket drar meg inn.

无法入眠,黑暗将我包围。


----------盾 冬合   Stand By You  歌手:Marlisa

The hurt in your eyes will never disguise

你眼底的忧伤无法

the sparkle lived there before

掩饰那过往的光芒

And I know that there is so much more

我对你的了解也绝非

Than you're showing

就只是表面

The clouds in your head

你脑海裡的谜团总是

will bring it in tears

带来忧伤的泪水

but I will catch every drop

但我会一一收起你的泪珠

Even if it don't ever stop

即便这看是永无休止的工程

Cause you're worth it, your worth it

但我依然无悔,因为你值得这一切

When you fight for every breath

当你用尽全身气力奋斗

And the waves are overhand

而一切又看似徒劳无功之时

Let me lay your mind to rest

我愿意让你心灵安舒

I will stand by you

我会陪伴你身侧

When all of your dreams are shattered

当你所有的梦想幻灭

And your world is left in tatters

当你的世界变得支离破碎

When you're lost we're lost together

我与你荣辱与共,唇齿相依

I'll stand by, I will stand by you

无论如何,我都在你身边,支持著你

If black is your brightest colors

如果黑色是你最明亮的颜色

If hurt is your only lover

如果伤害是你最亲密的爱人

When you fight, we fight together

当你战斗时,我们并肩作战

I'll stand by, I will stand by you

我会在你身侧,我会永远支持你

I will stand by you

我会永远支持你

I will stand by you

我会永远支持你

I will stand by you

我会永远支持你

The war in your head

你脑海裡的争斗

will shoot you down dead

会让你沉沦

So don't even try to win

所以别妄想去克服它

Is it worth it all in the end

到后头这一切是否值得?

I don't think so

我不这麽认为

Try to embrace the lines on your face

试著去接受你脸上严峻的线条

The story of who you are

了解你所经历过的一切

Cause I love what I've read so far

到目前为止对你了解越是深刻 越是深爱我所知的你

I mean it, I mean it

我是认真的,不是随便说说的

When you fight for every breath

当你用尽全身气力奋斗

And the waves are overhand

而一切又看似徒劳无功之时

Let me lay your mind to rest

我愿意让你心灵安舒

I will stand by you

我会陪伴你身侧

When all of your dreams are shattered

当你所有的梦想幻灭

And your world is left in tatters

当你的世界变得支离破碎

When you're lost we're lost together

我与你荣辱与共,唇齿相依

I'll stand by, I will stand by you

无论如何,我都在你身边,支持著你

If black is your brightest colors

如果黑色是你最明亮的颜色

If hurt is your only lover

如果伤害是你最亲密的爱人

When you fight, we fight together

当你战斗时,我们并肩作战

I will stand by you

我会在你身侧,我会永远支持你


---------盾视角    Lost Without You 歌手:Delta Goodrem


All I know is I'm lost without you I'm not gonna lie

我所知道的是我失去你了

How my going to be strong without you I need you by my side

我不会说谎我将会如何的坚强下去,在你离开之后,我需要你我身边

If we ever say we'll never be together and we ended with goodbye

如果我们说了我们不能在一起,再让我们说再见结束

don't know what I'd do ...

我不知道我该做些什么

I'm lost without you

我失去了你

I keep trying to find my way

我必须试着找到我的路

but all I know is I'm lost without you

但是我所知道的只是我失去了你

I keep trying to face the day

我必须试着去面对现实

I'm lost without you

我从来没有准备好如何处理这些难过的心情

How my ever gonna get rid of these blues

我从来没有准备好如何处理这些难过的心情

Baby I'm so lonely all the time

亲爱的,我每时每刻都感到很孤单

Everywhere I go I get so confused

不管我走到哪里我都非常的混乱

You're the only thing that's on my mind

在我脑子里只有你

Oh my beds so cold at night and I miss you more each day

我的床在晚上是那么的冷,我每天都很想你

Only you can make it right no I'm not too proud to say

只有你才能让一切恢复正常,不,我不太自信的说

All I know is I'm lost without you I'm not gonna lie

我所知道的是我失去你了

How my going to be strong without you I need you by my side

我不会说谎我将会如何的坚强下去,在你离开之后,我需要你我身边


---------冬视角   Waterfall 歌手:Joni

like a wild-flower sticking in seed

就像一朵蕴藏在种子中的野花

u're kept in the dark been held there too long

你已深陷黑暗 被压抑了太久

like a stone heart dying to live

就像一颗渴望生机的石头心脏

but the beating is gone

心跳已停止

u'are still holding on

你却还在苦苦坚持

no i will never never give up this fight

不!我绝不放弃 不放弃这场争斗

and i just have to get up get up and try

我必须站起来 去尝试 去努力

i am standing on the edge of waterfall

我正站在瀑布的边缘

i can see it clearly from above

站在高处 我才能看得更远

and i'v been holding back for way too long

原来我一直被压抑了那么久

but nothing is gonna stop me gonna stop me anymore

但是现在没有什么能再阻止我

letting go waterfall letting go like a waterfall

我要放手一搏 释放自我 就像奔腾的瀑布

like a kite being tied by a string

就像一只被线拉扯的风筝

fighting to fly

想要自由地飞翔

u're pulled to the ground

却被扯回地上

like a burning star no one has seen

就像一颗无人关注的燃烧恒星

no mater how hard u try

无论如何努力

u are losted in the sky

都迷失在苍穹之中

no i will never give up give up this fight

不!我绝不放弃 不放弃这场争斗

and i just have to get up get up and try

我必须站起来 去尝试 去努力

I'm standing on the edge of a waterfall

我正站在瀑布的边缘

i can see it clearly from above

站在高处 我才能看得更远

that i've been holding back for way too long

原来我一直被压抑了那么久

but nothing is gonna stop me anymore

但是现在没有什么能再阻止我

i'm letting go

我要放手一搏

waterfall

眼前的瀑布

i am letting go

我要释放自我

like a waterfall

就像奔腾的瀑布

when darkness comes

当黑暗降临

just light it up

只需将之点亮

and let it burn

使之燃烧

for us for us

就只为了我们


-------盾 Let Me In 歌手:Nomi

i've been looking for a way and i try to keep my heart open

我一直在寻找着路 努力的让自己敞开心扉

and i know that nothings really over until it's over

然而我知道没什么是真实的 直到它结束了

i'm standing outside your door

我一直孤独站在你门外

you make me come back for more

你给了我太多回忆

and i can never let you go no

我不会放手的 不会的

this time i'm gonna make it real

这一次 我想让它成为真实的

i wanna know how it feels

我想知道它是什么感觉

to be who i wanna be

成为我想成为的人

if you only let me in

如果你仅仅让我走进(let me in!!划重点)


----冬个人 -对九头蛇!!Rescue Yourself歌手:Emmy Bachmann

sticks and stones may break my bones but i haven’t broken yet

岩石可能会让我头破血流,但是我很坚强

you’re fading fast, our time has passed, really what did you expect

你消失的如此迅速,时间飞逝,你到底期待看到什么

you’re coming back around, think you'll find me on the ground

你转身,认为我已瘫痪在地

afraid and waiting for you to show

虚弱无力等待你的救赎

what doesn't kill me makes me strong and I'm stronger than you know

但是这些没有摧毁我的经历让我变得强大,比你想象的更强大

was i suppose to crumble was i suppose to fall

是不是我本来应该崩溃?!是不是我应该倒下?!

was i suppose to stumble no I'm standin tall

是不是我应该犯错?!不,我正昂首挺立

you're trying to break me to fly in and save me

你试图摧毁我再重塑我

but i don't need a hero when you’re the one in hell

但是我并不需要一个高大的英雄

honey, rescue yourself

亲爱的,我可以自我救赎


-------盾视角  Lemon  歌手:米津玄師

きっともうこれ以上 傷つくことなど

我知道这世上一定没有

ありはしないとわかっている

比这更令人难过的事情了

あの日の悲しみさえ

那日的悲伤

あの日の苦しみさえ

与那日的痛苦

そのすべてを愛してた あなたとともに

连同深爱着这一切的你

胸に残り離れない

化作了深深烙印在我心中的

苦いレモンの匂い

苦涩柠檬的香气

雨が降り止むまでは帰れない

在雨过天晴前都无法归去

今でもあなたはわたしの光

时至今日 你仍是我的光芒

暗闇であなたの背をなぞった

在黑暗中追寻着你的身影

その輪郭を鮮明に覚えている

那轮廓至今仍鲜明地刻印于心

受け止めきれないものと出会うたび

每当遇到无法承受的苦痛时

溢れてやまないのは涙だけ

总是不禁泪如泉涌

何をしていたの

你都经历过什么

何を見ていたの

又目睹过什么呢

わたしの知らない横顔で

脸上浮现着我不曾见过的神情

どこかであなたが今

如果你正在什么地方

わたしと同じ様な

与我一样

涙にくれ 淋しさの中にいるなら

终日过着以泪洗面的寂寞生活的话

わたしのことなどどうか 忘れてください

就请你将我的一切全部遗忘吧

そんなことを心から願うほどに

这是我发自内深处唯一的祈愿

今でもあなたはわたしの光

时至今日 你仍是我的光芒

自分が思うより 恋をしていたあなたに

我深深地恋慕着你 甚至超出了我自己的想象

あれから思うように 息ができない

自此每当想起你 都如同窒息般痛苦

あんなに側にいたのにまるで嘘みたい

你曾亲密伴我身旁 如今却如烟云般消散

とても忘れられないそれだけが確か

唯一能确定的是 我永远都不会将你遗忘



-----盾冬 Venus & Mars歌手:Eliane (我觉得锤基也可以

'Cause we're just like the stars

因为我们就像星星一样

Venus and mars

金星和火星

We're shining out from above

我们从上面闪耀

Just like the stars

就像星星

Venus and mars

金星和火星

Sending out a light across the dark

在黑暗中发出一个光

Now you're closer close to me

现在你离我更近

Now you're closer close to me

现在你离我更近

Now you're closer close to me

现在你离我更近

Now you're closer close to me

现在你离我更近

Can you remember these childhood days

你能记起这些童年吗

Looking out to the milky way

望向银河

In space

在太空中

In outer space

在外层空间

In outer space

在外层空间




----冬!!Black Mascara 歌手:Eliane

我冬美丽的烟熏妆必须用来告白!!!!


As she hopes you'll understand

她希望你能明白

She's wearing that black mascara, black mascara just for you

她为了你画了烟熏妆

Cause she wants you to

因为她想让你

know that she loves you

明白她喜欢你

She's wearing that black mascara, black mascara just for you

她为了你画了烟熏妆

Don't you realize she did it for you tonight?

心悦君兮君可知?

The music is louder all the people dance

音乐的声音更大了,所有人都在跳舞

And there you're standing talking to your friends

你就在那里和你的朋友谈笑风生

While she hopes for even just one glance

而她渴求你能注意到她哪怕一眼

Time is running hours passing by

时间在流逝

Why don't you see it? Don't you realize?

你为什么看不到?你不明白吗?

She's waiting for you to come on by

她在等你过去

and tell her how pretty she looks tonight

告诉她今晚看上去有多美


评论
热度 ( 12 )